ensammatankar.blogg.se

Jag vet inte vem jag är, men jag vet att jag är din.

Publicerad 2013-12-07 05:42:03 i att andas,

Jag har ju aldrig riktigt presenterat mig för er, så här kommer en slags presentation om vem jag är och sånt.
Jag är alltså 22, läser en himla massa böcker och blir kär alldeles för ofta för mitt hjärtas bästa.
 
Namn: ni kan kalla mig ensammatankar
Ålder: jag är tjugotvå, jag tror att det är en magisk ålder.
Boende: jag bor hemma hos mina pappa, i ett halvtrångt rum där jag mest av allt sitter i sängen med netflix och dricker te.
Stjärntecken: Skytten. 
Utseende: Jag brukar tänka att jag nog är en sån där som smälter in i mängden, jag ser rätt alldaglig ut. Brunt hår, blå ögon, 176cm lång, alldeles för smal. Använder glasögon varje dag och går oftast runt i klänningar eller för stora tröjor. 
Favoritmat:  Jag älskar köttgrytor i alla de slag, sån är jag!
Favoritfilm: The Intouchables, och bästa svenska filmen får bli Känn Ingen Sorg
Favoritlåt: Gårdakvarnar och Skit - Håkan Hellström.
Favoritsysselsättning: sträckse tv-serier på netflix, typ Doctor Who och Torchwood och sedan avverka andra serier och filmer med skådespelarna från respektive serie. Att sitta ihopkurad vid mitt skrivbord med en kopp te och se en dokumentär om saker jag bara måste veta mer om. Eller att umgås med människor, spontant träffa nya människor och dricka kaffe med någon som lägger armen runt en när man skrattar åt skämt. Lite sånt tycker jag om att göra.  
Älskar: kaffe, snus, varma koppar att värma händerna på när det är minusgrader. Skägg, smilgropar, ögon som kan se igenom en, händer som får en att bli varm på insidan och klingande skratt. 
Hatar: alla sorts orättvisor, smulor i sängen, brustna hjärtan och trasiga strumpbyxor
Drömmar: flytta bort härifrån, långt, klippa alla band. Fly med någon fin och bara bygga upp ett helt nytt liv någon annanstans. 
Rädslor: att min femtonåriga lillasyster en dag ska gå sönder som jag har gjort, att hon ska börja räkna kalorier och bli sådär farligt kär och närgången med pojkar som inte är bra för hjärtat. Att hon känner att hon inte har någon att prata med och bara är ledsen mest för sigsjälv. Det är jag mest rädd för, att hon ska bli som jag. 
Favorit-citat: "I'm in love with cities I've never been to and people I've never met." - John Green
En liten hemlighet: Jag har en anteckningsbok med kärleksförklaringar som jag aldrig sagt.
 
listan har jag lånat från decemberhjärta, puss. 

Kommentarer

Postat av: Ida ☯ the sky under the sea

Publicerad 2013-12-23 20:58:13

Vi har samma drömmar. Eller egentligen inte, men det du skrev där, det drömmer jag också om. Mest av allt.

Svar: Åh, <3
ensammatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela