ensammatankar.blogg.se

en såndär lista

Publicerad 2013-06-15 08:00:00 i att andas,

Hur har din dag varit? 
Min dag har varit bra faktiskt, jag vaknade alldeles för sent, klädde på mig och åkte tvärs över stan för att äta middag med mina farbröder, sen blev det kväll och jag umgicks med en klasskompis till P som skulle upp och jobba på morgonen och därför skulle dygna, så vi har spelat TV-spel och sett repriser av Top Gear från 2003. 

Vilket är ditt största beroende? 
Mitt största beroende är nog snus, utan tvekan och efter det kommer godiset Turkisk Peber, kan knappt gå in i en affär utan att en påse slinker ner i varukorgen. Annars dricker jag ganska många koppar kaffe om dagen också. 

Vad gör du när ingen annan ser? 
Äter chips och dricker läsk direkt ur tvålitersflaskor antar jag. 

Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt? 
Nej det tror jag inte, eller jag har inte reflekterat det. 

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av? 
Jag skulle nog bli riktigt deprimerad antagligen, eller kanske bli extremsjuk i ätstörningar igen. Men just nu känns det ganska bra trots livets alla motgångar. 

Vad beställer du på krogen? 
Den billigaste ölen som dem har, vilket oftast är Norrlands, eller så dricker jag tequila det händer det också! 

Vilken är din största skräck?
att dö, att vara ensam samt att vara för högt från marken för jag är så höjdrädd att det är löjligt, 

Hur gör man för att ragga på dig? 
Jag vet inte, jag tycker om subtila saker tror jag. Sånt där som kan avfärdas lätt om man inte vill, men jag kan tycka det är fint att krama mig lite längre än andra och kanske titta mig lite extra i ögonen och kanske fläta in sina fingrar i mina under bordet där ingen ser! 

Vad har du funderat över på sistone?
Vad jag ska göra av mitt liv mest, om jag vill stanna här i min hemstad eller dra vidare snart. Om jag ska fortsätta plugga eller ta ett sabatsår och jobba med något dötråkigt. Men vi får se! 
Konstigaste som hände i helgen? 
Det var nog att jag i lördags var tvungen att krama min pojkvän som åkte till Spanien och sedan några timmar senare krama och gråta lite över att en av mina allra bästa vänner åker hem till fina Göteborg över sommaren och först återvänder hit i september, förstår ni hur länge det är?! 

När skäms du? 

Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft? 
Morgonen efter lucianatten, jag var så bakis att jag ville kräkas och inte lämna min dåvarande lägenhet men jag var tvungen att pallra mig till universitetet för ett grupparbete och P smsade mig "fin torsdag igår! :)" och jag tänkte på att vi hade hånglat att jag var lite ledsen över att han skulle åka hem över jul eftersom jag var kär i honom i hemlighet. Men han smsade mig och jag visste att allt skulle lösa sig, och det gjorde det ju! 

Vem är den mest kända människa du talat med? 
Cimon Lundberg tror jag. 

Vilket uttryck använder du lite för ofta?
Jag säger "meh" ganska ofta. Lite som ett "jag vet inte", "det spelar ingen roll" osv. Det funkar rätt bra! 

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå? 

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Det är nog när jag planerar vad jag ska ha på mig innan jag går och lägger mig och är nöjd med beslutet och på morgonen när jag ska leta kläderna i garderoben så är de som bortblåsta, det är nog jobbigt. 
Eller när jag vet att jag har jättelång tid på mig att göra mig klar inför något och bara tar det lugnt för att sedan stressa sista timmen istället för att planera min tid lite bättre. 

Vad gör du när du är ledsen?
Jag gråter, en massa, tills jag inte orkar gråta mer och sen är jag känslomässigt avtrubbad några dagar.  

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
strumpbyxor och en finare vardagsklänning. Skönt och fint på samma gång!

Har du någon gång slagit någon? 
Jag slår folk när jag blir arg, eller typ förnärmad. Slår till dem sådär på armen typ. Annars nej. Eller när folk hetsar mig att slå dem för att de tycker att jag är svag, haha. 

Vad ser du fram emot just nu? 
Att P kommer hem på söndagkväll/natt. Så himla bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela