ensammatankar.blogg.se

Decemberregn och vantar.

Publicerad 2014-12-16 12:31:29 i att andas,

 
Nu är det nästan en vecka kvar till jul, jag känner mig stressad som inte fixat några julklappar. 
Jag känner mig stressad för att jag kommer jobba nästan varje dag fram till jul, och på julafton. Jag känner mig stressad över små saker som att jag inte verkar ha tid för saker som att gå på julmarknader, glöggmysa i vintermörkret eller andra juliga saker. 

Jag försöker prioritera saker i rätt ordning, bokar upp hela min lediga helg med min familj eftersom jag känner att jag måste, det är klart jag vill. Men egentligen skulle jag vilja ligga i min säng och andas ut i 48 timmar. Jag försöker balansera övertidsarbete och träffa vänner över vinglas. Och någonstans, någonstans långt där inne finns en gnagande känsla om att det inte är såhär det ska kännas i juletider. 

Mannen jag träffar, han som håller min vantbeklädda när snön ligger i ett tunt lager på marken, åker snart hem till sin familj över julledigheten. Han som gjort att regniga december inte känts lika kall och grå som den varit. Och jag vill inte sakna någon, jag orkar inte sakna just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela