ensammatankar.blogg.se

22

Publicerad 2013-12-01 21:19:16 i att andas,

Nu har min sista helg som 21-åring passerat, imorgon träder jag in i världen som 22-åring och jag sitter förväntasfullt och väntar på att klockan ska slå om till 00.00. Jag känner mig som ett litet barn, ett sådant som vaknar tidigt på sin födelsedag och ligger övervänt i sängen i väntan på att ens föräldrar ska komma in med en present och säga: Grattis, nu har du allt blivit stor! 
Jag tänker på att jag förra året spenderade min födelsedag med ett massivt kalas, ca 15 personer kom hem till mig i min tvåa och vi drack kaffe, skrattade och åt kakor. Och jag fick en himla massa fina presenter dessutom. Jag minns också att jag var hos en kompis till mig på kvällen innan min födelsedag och så hånglade vi och jag gick hem först tidigttidigt på morgonen. Denna natt kommer jag inte få hångla in min födelsedag, och det är inte hela världen. Jag kommer heller inte ha något stort kalas, utan det är väl lite "folk får komma om dem vill". Men å andra sidan bor jag hemma nu och jag har inte riktigt ork med att dra till med något stortartat kalas. Jag tycker det är kul att fylla år även i min ensamhet, som det året alla i min familj hade åkt bort för begravning och jag satt alldeles själv som nyfylld sjuttonåring och åt nudlar och läste serietidningar. 
 
Att fylla år är bra. 

Kommentarer

Postat av: Daniella 🌙

Publicerad 2013-12-01 22:10:55

fylla år suger när ingen någonsin orkar fira en ens med en liten grattiskram.

Svar: Jag ska grattiskrama dig! <3
ensammatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela