ensammatankar.blogg.se

2014-12-03

Publicerad 2014-12-03 23:28:34 i att andas,

Det är nu december, min favoritmånad på året, som börjar med att jag blir ett år äldre och sedan fortgår i att man sitter i soffor hos vänner och pratar om det gångna året, vad man ska göra bättre till nästa år och alla de bästa sakerna som hänt. Och alltid med ett par stickade strumpor på fötterna och en mugg med valfritt varmt innehåll.
 
För två veckor sedan skrev en herre till mig på Tinder (den enda dejtingappen som jag numera använder, för er som minns mitt uppbrott med hetsen om tvåsamhet). Vi pratade i flera dagar, varje vaken minut så skrev vi långa meddelanden till varandra, om allt och inget. Och efter några dagar tog jag mod till mig och frågade om vi skulle ta en promenad på kvällen, vilket han gärna ville. Och efter det har vi setts sporadiskt, några gånger sådär.
 
Jag ger honom inget namn här ännu, jag ville mer bara berätta om det. Han är snäll, lyssnar när man pratar och kliar ens hårbotten när man sover. Och december känns plötsligt mindre kallt.
Igår firade jag tjugotre jordsnurr, och när jag låg i hans knä 23:59 frågade han om jag fått en födelsedagskyss. Och när jag skakade på huvudet böjde han sig ner och kysste mig. Det var gulligt gjort av honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela