ensammatankar.blogg.se

I don't know about you, but I feel like twenty-two

Publicerad 2015-01-08 21:20:00 i att andas,

Detta inlägg har legat i mitt utkast i ett år, så det är väl lika bra att publicera det nu, innan det har gått alldeles för lång tid igen. Inlägget är summering av mina födelsedagar och decembermånad de senaste fem åren.
Jorden har snurrat så många gånger runt solen sen jag föddes. Jag har nog fallit för lika många pojkar och har lika många små ärr runt hjärtat från när jag inte fick någon av dem. 

Jag tänker tillbaka på december:
tvåtusennio
Jag blev myndig, fick min systemkamera som fortfarande är en trogen kamrat till mig. Jag fick gå ut på krogen för första gången och en kille hånglade upp mig direkt jag gick ut på dansgolvet, sedan frågade han på irlänsk engelska om vi skulle ta en taxi hem till mig. Jag var sedan rädd för att gå ut på dansgolvet på krogen ganska längre, tyvärr. Han fick för övrigt inte följa med mig hem. 
tvåtusentio 
Jag och min bästa vän hade en dubbelfödelsedagsfest och allt var så himla bra. Jag trånade efter en kille på festen som senare kommer att ta på min kropp på en sunkig toalett en månad senare, precis innnan han blockerar mig på facebook och flyr landet. 
tvåtusenelva 
Jag var förlovad med A och livet kändes så bra, vi diskuterade att gifta oss och vart vi skulle bo. Barn och hund. Det var egentligen inte livet någon av oss ville ha, men vi fortsatte leva i den fantasin nästan ett helt år till. 
tvåtusentolv 
Jag spenderar månaden i botten av shotglas och ölflaskor. Jag är full varje helg och drogs med ut på krogen eller fester minst tre gånger i veckan fram tills veckan innan jul. Jag flyttade ut ur min lägenhet och hånglade med en man som skulle fördärva mig. 
tvåtusentretton 
Jag bor hemma hos mina föräldrar igen, jag är kär i en man jag träffat två gånger som kommer att lämna mig för ett annat land och jag umgås med alla mina vänner jämt, har inga pengar och dricker ingen alkohol. 
Tvåtusentretton känns faktiskt helt okej. 
tvåtusenfjorton
Bor fortfarande hemma i mitt flickrum, har ett jobb att gå till om dagarna och vänner att skratta med. Gick på julmarknad med J och var riktigt full på en jobbfest med min favoritkollega. Så full att båda vinglade runt i för höga klackar och lite för korta, glittriga  klänningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela