ensammatankar.blogg.se

2013, januari - mars

Publicerad 2013-12-23 12:34:38 i förflutet,

Nu när 2013 börjar gå mot sitt slut tänker jag att vi tar en titt i min instagram-feed på hur året har varit!
januari. 
Jag flyttade till mitt alldeles egna studentrum i en smutsig korridor och trots att det var sunkigt och att jag inte trivdes så var det mitt alldeles egna ställe och det var frihet. Jag var även dödligt förälskad och spenderade varje vaken minut med att i princip tillbe denna person och verkligen bara vara med honom jämt. Vår första "riktiga" dejt ägde rum på McDonalds där vi drack kaffe och jag åt en bulle så sent på kvällen att det knappt var någon där. Och några dagar senare glömde han sin tröja hos mig vilket ledde till att jag instagrammade den och sedan hade på mig den hela dagen trots att jag skulle till skolan och ha föreläsning med vår klass. Det var mysigt, och efter det hade de som inte fattat att det var vi, verkligen fattat det.
 
februari.
Jag och pojken gick ibland på långa promenader i minusgrader, så att händerna blev röda av kylan men vi höll ändå hand och så pratade vi mycket om livet. Och vi lärde känna varandra när bara träden hörde oss. 
Och bara en bit från hans lägenhet bor en barndomsvän till mig så vi sågs och drack te ibland och bara pratade om livet för det är sånt vi gör. 
Sen pluggade jag mycket populärkultur och just denna månad var det stor fokus på hur kvinnor representerades i olika medier, det var så himla kul att jag bara satt och läste om det i dagar.
 
mars
Pojken lämnade mig, sa att han aldrig mer ville vara med mig och jag var ledsen. Min väggkalender hånade mig från hallväggen och jag gick på inflyttningsfest samma vecka där det fanns ballonger i badkaret. Det var en fin överraskning.
Två veckor senare stod han full utanför min korridor och grät. Sen sa han alla saker jag önskar att han aldrig skulle ha sagt, hur mycket  han saknade mig och hur bra vi var och helt plötsligt var vi tillsammans igen. 
Sen drack jag min allra sista kanna kaffe på mitt favoritkafé som skulle stänga igen, och det var lite sentimentalt sådär. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela