ensammatankar.blogg.se

Om du behagar komma hem från England.

Publicerad 2014-04-13 15:23:33 i att andas,

Denna vecka har varit så himla tärande på mig, jag har gått hem från jobbet och lagt mig i fosterställning i sängen och gråtit lite under täcket.
På jobbet får jag klappar på axeln för att jag är så duktig, självständig och visar framfötterna. Och jag gillar mitt jobb, jag tycker att alla är så snälla och att jag gör något viktigt. Men såfort entredörren stängs bakom mig och jag sätter mig på bussen hem så sveper ångesten in över mig och jag äter middag med min familj under tystnad. Kanske säger jag något som hänt på jobbet, som för att framhäva att jag faktiskt är duktig och alla tycker det.
De ger ett tomt gensvar, ett lågmält hummande eller ett "jasså, vad bra." utan någon sorts känsla eller stolthet.
Vi bråkar hela tiden och jag får ta skit för saker jag inte gjort, jag gråter inne på mitt rum för att ingen förstår hur jobbigt jag har det just nu. Och min syster lämnar mig ensam över påsklovet.

Nästa vecka flyttar jag ut, då tar jag mina väsentligaste saker och tar bussen till andra sidan stan och bor med en av mina bästa vänner. Och funkar det får jag bo där fram till sommaren, vilket vore fantastiskt kul och bra. Både för mig och henne, och oss!
 
Dessutom är Spänningen hemma från London igen, och jag ska få träffa honom ikväll och kramas och hångla, det kommer kännas lite bättre efter det. Hångel gör att allt känns lite bättre.

Kommentarer

Postat av: Daniella 🌙

Publicerad 2014-04-14 03:21:39

Varför bor du hemma fortfarande? Du är väl både äldre och har jobb?:)

Svar: Pga hade världens kris hamnade hos kronis osv. Har bara jobbat såpass mycket att jag först får min första lön nu den 25te såatteh.
ensammatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela