ensammatankar.blogg.se

Sometimes I get a good feeling.

Publicerad 2014-02-19 18:29:31 i att andas, ur min kamera,

I slutet av januari började jag som att plugga igen, vilket ledde till att mitt instagram-flöde fylldes med bilder på kaffekoppar, kurslitteratur och snusdosor med passande filter. Det spenderades många timmar på campus, och sen blev det plötsligt varmt ute vilket gjorde att man fick sitta utan skor i fiken och hoppas att sockarna och skorna torkade lite innan man skulle gå hem igen.
 
Kaffekopp, snusdosa, dator, anteckningsblock. Precis som mina dagar sett ut, ibland köpte jag kaffe i fiket, och ibland hittade man företag eller kårer som gav bort gratis kaffe på universitetsområdet och vips hade man sparat 10:-. De dagarna var alltid bäst.
En dag hjälpte jag min fabror och en bekant till honom att fota en gammal nerlagd skola som ska förvandlas till ett hotell, så jag satt en heldag och redigerade till bilderna. Här är en sneakpeak på trappen som leder upp till femte våningen. Det var en gigansisk skola.
Sen blev det alla hjärtansdag och det firade jag och mina två närmaste vänner med att se Sex and The City, dricka Cosmopolitans och äta små cupcakes.
Och sen var det dags att återgå till pluggandet, ibland hade jag med mig en termos kaffe eller två och satt tyst i biblioteket och läste om Aristoteles eller Rousseau. Under detta tidsperiod har jag alltså hunnit instagramma fyra olika snusdosar, lika många böcker och ungefär 1000 kaffekoppar.
Lite så har mina dagar sett ut, och nu återgår jag till att trycka näsan i boken, för det vankas tentamen.
Puss på er!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: bulldozer.blogg.se

Publicerad 2014-02-20 01:05:38

Lycka till med pluggandet!

Svar: Tack!
ensammatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela