ensammatankar.blogg.se

Det sorgliga med äventyr är att de tar slut, förr eller senare.

Publicerad 2014-01-29 21:25:40 i känslor,

 
Som Januari rullar mot sitt slut så har Äventyret packat ihop sitt liv, tagit sina skissböcker och satt sig på ett plan för att flyga till München, för att bosätta sig där i sex månader och vem vet vart han försvinner sen.
Jag kommer inte säga att jag inte kommer sakna honom, men jag var så jävla förblindad av allt han sa och vem han var. I mina ögon var han så fantastisk, och när jag lärde känna honom bättre så insåg jag att han är sådär kall på insidan, så att man nästan ryser.
Jag vet inte hur många gånger han sa att han inte skulle såra mig, att han inte skulle det. Att vi skulle umgås att jag skulle få komma på hans avskedsfest och att även om vi inte var kära, att det inte kunde hända något nu, så skulle vi fortsätta hänga.
 
Men jag fick ingen inbjudan till någon fest, hela januari gled förbi utan att vi sågs. Jag skällde på honom efter natten då jag fick sova på soffan, för att jag tyckte att vi kunde umgås, att jag inte alls var kär i honom. Att han bara var så himla kul att vara med. Och han sa att jag var vettig, att jag var bra.
Men vi sågs aldrig mer och han sa inte hejdå. Och min instagramfeed fylls med bilder på hans nya hem, på hans äventyr. Han har precis fått ett nytt, medan mitt äventyr precis tog slut.

Kommentarer

Postat av: Prostatapyssel

Publicerad 2014-01-29 21:28:24

Vem vet? Kanske startar ett nytt äventyr där det här äventyret tar slut? :) <3

Svar: Ja, kanske det kanske!
ensammatankar.blogg.se

Postat av: Daniella 🌙

Publicerad 2014-01-30 15:19:56

det är nog därför vissa visdomsord finns, "man är sin egen lyckas smed" jag börjar tro att det stämmer...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela