ensammatankar.blogg.se

men jag kyssar dig som om det var din sista första gång.

Publicerad 2014-03-23 21:31:35 i att andas,

 
 
 
Det är fredageftermiddag, jag har kvällen innan haft det värsta bråket med min familj någonsin och ingen av oss tittar varandra i ögonen. Ingen frågar något och inte ens någon sorts artighet utbyts mellan parterna.
Jag kan höra min far och styvmor högt förmedla sina planer för helgen till varandra, i avsikt att jag ska höra. Detta för att slippa säga det direkt till mig, och när de åker och handlar för helgen så städar jag upp mitt rum, packar ner nödvändigheter i min väska och låser lägenhetsdörren efter mig när jag går.
Jag träffar upp Spänningen på kvällen och jag somnar i hans famn i soffan framför TV:n. Han stryker mitt hår och pussar min panna och bär mig sedan till sängen. Vi tar sovmorgon och när klockan är 10 och solen lyser in genom mörkläggningsgardinen så fnissar vi och pussar varandra tills han slinker ur sängen för att göra kaffe åt oss.
 
Lördagkväll, jag möter upp en främmande man två kvarter från mina bästa vänners kollektiv. Vi går en kort promenad, han är polisstudent, kommer från Värmland och är egentligen inte alls speciellt intressant. Men han frågar om jag vill komma upp på ett glas vin, som snart blir två och tre. På morgonen drar jag på mig kläderna och är ute ur lägenheten på mindre än 15 minuter från uppvaknande. Jag dricker inte kaffe med honom och jag pussar honom inte hejdå. Han frågar om jag är intresserad av en trekant med honom och en äldre tjej, och jag ger vaga svar innan jag går.

När klockan slår 21 på söndagskvällen så låser jag upp dörren till mitt hem igen, inne hörs det vanliga sorlet, min far ligger framför TV:n, min lillasyster springer runt i nya kläder och beundrar sin spegelbild och hennes mor hjälper henne med diverse saker som att ta kort på kläder och rensa garderoben.
Jag sitter vid mitt skrivbord oc observerar min lillasyster när hon poserar för iphonekameran i hallen, ingen har haft en längre konversation med mig än några enstaka ord. Och Spänningen skriver sms på sms och jag borde egentligen ha så dåligt samvete över vad jag gjort, fastän jag inte gjort något fel. Men jag är bara tom på insidan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela