ensammatankar.blogg.se

2014

Publicerad 2015-01-01 09:57:50 i att andas,

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?


Jag fick ett jobb, efter ett antal intervjuer vilket var otroligt skönt. Och det känns som att jag "kommit in på egna meriter" även om det kanske inte är det jobb jag tänkt mig.
Dessutom tatuerade jag mig, inte bara en utan två gånger.

Vilka städer besökte du?
Jag måste tyvärr vara så tråkig och erkänna att jag inte lämnade min hemstad för någon annan plats under hela året. Men så kan det ju vara ibland.

Vad var din största framgång 2014?
Jobbet, alltså min gud, vad jag har slitit. Och jag har lärt känna så många nya människor och jag är så himla glad för nästan allt som har med mitt jobb att göra, även om det inte känns så när man kliver upp och tar bussen till jobbet på måndagsmorgonen.
Och att jag slutade äta min antidepp och sömntabletter, det var jättejobbigt ett tag, men sen gick det över och jag är faktiskt ganska glad att jag valde att sluta (ps. inget jag rekommenderar, jag fick bara tabletter utskrivna på recept av en läkare jag aldrig pratat med, jag var aldrig utredd. Så var försiktiga vänner. ds).

Bästa köpet?
Bästa köpet år 2014 är nog faktiskt mina två tatueringar, om man nu kan se det som köp. Jag väljer nog mer att se dessa godingar som två fina livskamrater. Och vi ska ha så många äventyr tillsammans.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag tror att det som gjorde mig allra gladast i år var att jag träffade den brud som skulle komma att bli min absolut bästa vän. Och ännu bättre med det är att vi har typ en lägenhet att flytta till, så att vi kan dricka rödvin och se Doctor Who varje kväll i veckan, och äta äggröra till frukost på söndagar. Ja, det är jag nog mest glad över!

Och ledsen?
Jag kan faktiskt inte komma på något som jag blev förkrossande ledsen över detta år, men det hände säkerligen en massa småsaker som inte känns så himla väsentligt nu.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Typ hela Ed Sheerans album X.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det har varit ett riktigt bra år, jag är riktigt glad över hur 2014 blev faktiskt.

Vad önskar du att du gjort mer?
Druckit mer vin med alla mina vänner, skrattat och dansat mer. 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig för saker jag ändå inte kunnat göra något åt, sånt tar upp så mycket tid.

Blev du kär i år?

Ja, två gånger, men den första var inte så himla kärleksfullt. Jag var nog mest bara intresserad av att ha någon. Och han var aldrig speciellt trevlig.

Men sen träffade jag J. sådär lagom i november, och helvetesjävlar så kär jag är i den mannen. Ovan finner ni smskonversationen som ledde till  att han blev min pojkvän, och bredvid var smset han skickade mitt nästan tre timmar in på 2015. Och som jag längtar tills han kommer tillbaka igen.

Favoritprogram på TV?
Paradise Hotel <3

Bästa filmen?
Jag har faktiskt inte hunnit se så många filmer från detta år, så jag återkommer nog på den frågan!

Bästa boken du läste i år?

Det handlar om dig - Sandra Beijer var nog den bästa svenska jag läst i år. Åh, så fantastiskt bra.
Om en vinternatt en resande - Italo Calvinoär en annan favorit, läsläsläs (jag är inte helt klar, men den får räknas eftersom jag läste halva under 2014).

Bästa matupplevelsen?
När min bästa vän lärde mig äta kräftor, helt klart årets matupplevelse.

Något du önskade dig och fick?


Oj, jag vet inte om jag önskade mig något speciellt detta år. Men det kanske skulle vara mitt jobb och alla vänner jag fått via det.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
På min födelsedag jobbade jag, sedan träffade jag mina farbröder, som är de två bästa människorna i världen och så himla fina och bra på alla sätt och vis, och de bjöd mig på middag och sedan såg vi Malena Ernmans julkonsert tillsammans, som var så fin att jag grät lite. Sen skedade jag med J. hela natten.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Möjligvis att om jag hade betalt av alla mina skulder och redan hade flyttat ut från mitt flickrum hos mina föräldrar. Men det kommer, så jag är inte speciellt orolig för det.

 
 
 Vad fick dig att må bra?
Långa maraton med netflix i sängen efter lite för många arbetsdagar. Att bara ta hand om sigsjälv med lite godis och en bra serie brukar göra allt lite bättre.

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Utöver eget ställe att bo med bästa vännen, nej inget alls tror jag. 2014 var ett ganska bra år ändå.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Eheheh, Kristian eller Smail från Paradise Hotel, såatteh.

Vem saknade du?
Min mamma, kanske är det mest för att jag bestämde mig efter september att jag inte orkar försöka. Och därför ligger det nu ett födelsedagssms och ett "god jul"-sms i min telefon som bara bränner. Som jag inte kan svara på, för att jag inte har något att säga henne. Det låter jättefånigt, men så är det.

Nyårslöfte?
Att försöka vara lycklig, att alltid göra det som gör mig glad.

Högsta önskan just nu?
Precis just nu så önskar jag att jag inte var så himla förkyld, att tiden flyger tills J. kommer hem igen och Taylor Swift återvänder till Spotify.

Kommentarer

Postat av: R & S

Publicerad 2015-01-09 04:11:14

Åh, så fina tatueringar! :)

Svar: Åh tack! :)
ensammatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela